Boeiende marketingtijden
Het zijn boeiende tijden voor marketeers. Social media nemen almaar aan belang toe. Ook bedrijven moeten omgaan met de beeld- en like-cultuur van nu. Er is steeds meer technologie die ons leven makkelijker maakt. VR en AR bieden tal van creatieve mogelijkheden en worden steeds betaalbaarder. Hoe koppel je online- met offline-communicatie en ga je op een verstandige manier om met de nieuwe mogelijkheden? Elk bedrijf moet zich afvragen waar het nu staat en in welke richting het wil evolueren.
Vertrouwen in je bedrijf
Ga je bloggen, twitteren, zet je een facebook-pagina of YouTube-kanaal op? Het is belangrijk de juiste media en strategie te bepalen om je doelgroep te bereiken. Met een blog bv. kan je het imago van je bedrijf als expert ondersteunen. Social media helpen je om op een menselijke manier zaken te doen (H2H) en zo het verschil te maken. Je kan je bedrijf of organisatie een gezicht geven en dus bereikbaarder maken. Bovendien zorgen social media voor transparantie en openheid waardoor mensen je bedrijf beter leren kennen en vertrouwen krijgen.
De kansen van social media voor je business liggen dan ook op vele vlakken. Denk aan networking, merkbekendheid, relaties ondersteunen, klantenbinding, sensibilisering, klantensupport, expertise tonen, mensen met elkaar verbinden, storytelling en rekrutering.