Thuiswest  branding

#branding (naam & logo) #huisstijl #visuele identiteit #video #communicatieplan

Vier sociale huisvestingsmaatschappijen smelten samen onder ‘Thuiswest’

De vier sociale huisvestingsactoren De Mandel, IZI Wonen, Sociaal Verhuurkantoor regio Izegem en het Sociaal verhuurkantoor regio Roeselare bundelen de krachten naar een nieuwe woonmaatschappij. Een team van 95 medewerkers is verantwoordelijk voor het beheer van ruim 6.600 woningen in 14 gemeenten (Ardooie, Hooglede, Ingelmunster, Izegem, Langemark-Poelkapelle, Ledegem, Lichtervelde, Moorslede, Poperinge, Roeselare, Staden, Torhout, Vleteren en Zonnebeke).

bannerthuiswest

Na een competitie werd ons bureau gekozen voor het ontwikkelen van een onderscheidende naam, met een herkenbaar logo en een consequente huisstijl voor deze nieuwe woonmaatschappij.

 

Vanuit een grondige analyse met de gewenste positionering ging onze creatie van start. Een reeks namen (die telkens ook vrij zijn als URL) mét logo en huisstijlsimulaties werden uitgewerkt en voorgesteld aan een medewerkersteam van onze klant. Ieder kon zijn voorkeur kwantitatief (top 3) doorgeven en feedback formuleren. Vanuit deze longlist werd uiteindelijk “Thuiswest” geselecteerd als de favoriete naam/logo.

 

De naam “Thuiswest” is niet alleen een woordspeling op het bekende gezegde “oost west, thuis best”, maar ook een verwijzing naar de ligging van deze 14 gemeenten in het hart van West-Vlaanderen. Thuiswest vertegenwoordigt zoveel meer dan alleen een huis of een thuis. Met de slogan “Woonoplossingen als sleutel voor de toekomst” benadrukt de woonmaatschappij haar missie om woonsucces te bieden aan alle bewoners van de regio en een aangename woonomgeving te creëren waar iedereen zich thuis voelt.

Bij een sterke naam hoort een even sterke identiteit: aan de hand van de stijl van het nieuwe logo werd een huisstijl ontwikkeld. Samen met een lanceringsvideo werd Thuiswest éérst gelanceerd naar de interne medewerkers en begin juli aan de pers.

 

Thuiswest is dan ook sedert 1 juli 2023 operationeel en is vastbesloten om een voortrekkersrol te spelen in de sociale huisvestingssector, waarbij woongeluk en woonoplossingen als sleutel voor de toekomst centraal staan.

Flag-Mockup
thuiswestkoop

Ook een nieuwe naam, logo en huisstijl?

Ontdek andere projecten

   caroline biss   

   Hansgrohe   

   Eric's Farm