Honda Motor logistics blogs
#bannering #website
Honda Motor Europe Logistics zorgt voor de distributie van auto's, motorfietsen, powerproducten en industriële motoren. Daarnaast coördineren ze ook de logistiek van onderdelen en accessoires voor de Europese markt. Dit gebeurt vanuit de vestigingen in Gent, Aalst en zes andere Europese filialen.
De uitdaging?
Honda Motor Europe Logistics stond voor een belangrijke uitdaging: de Europese lancering van hun nieuwe parts-website in het voorjaar van 2024. Om deze lancering te ondersteunen, was het cruciaal om boeiende en goed vindbare blogartikelen te ontwikkelen die de klantbetrokkenheid zouden verhogen voor alle divisies (Marine, Automotive, Motorcycle, Power Products).
De aanpak?
Ervoor zorgen dat elke blogpost niet alleen informatief en aantrekkelijk was, maar ook een directe impact zou hebben op de online zichtbaarheid en merkbetrokkenheid van Honda Motor Europe Logistics.
- Doelgerichte content: op basis van behoeften en interesses van Honda's diverse doelgroepen (motorfietsen, power products zoals grasmaaiers en tuingereedschap, auto’s, buitenboordmotoren…), gerichte en relevante content creëren.
- Meertalige contentcreatie: we ontwikkelden de blogartikelen initieel in het Engels en zorgden vervolgens voor nauwkeurige vertalingen naar het Frans, Duits, Spaans, Italiaans en Nederlands, zodat elke markt optimaal bediend werd.
- SEO-Optimalisatie: Met een sterke focus op zoekmachineoptimalisatie (SEO) hebben we de content strategisch geoptimaliseerd om de vindbaarheid van de website aanzienlijk te vergroten. Dit omvatte het gebruik van relevante zoekwoorden, optimalisatie van meta-tags en het creëren van waardevolle interne en externe links.
- Visuele ondersteuning: elke blogpost werd ondersteund door impactvolle headerbeelden en afbeeldingen die niet alleen visueel aantrekkelijk waren, maar ook de boodschap van de artikelen versterkten.