Waltson Chips  "in the air" - socialmediacampagne

#socialmedia #video #animatie

Het merk Waltson Chips staat voor ambachtelijke aardappelchips uit Staden, gemaakt door de familie Debeuckelaere, met meer dan 100 jaar expertise in aardappelteelt en -verwerking. Sinds 2020 liggen hun chips in diverse verkooppunten: van supermarkten en speciaalzaken tot traiteurzaken en horeca, telkens met respect voor de pure aardappelsmaak. Vandaag zetten ze een nieuwe stap: Waltson Chips is voortaan ook te koop aan boord van Brussels Airlines-vluchten.

waltsoncarrousel

Onze uitdaging

 

Waltson Chips wilde deze samenwerking met Brussels Airlines groots aankondigen via social media. De uitdaging: een campagne creëren die breed zichtbaar is in België én relevant blijft voor reizigers, terwijl we tegelijk het merkverhaal en de authenticiteit van Waltson Chips versterken.

 

De creatieve aanpak

 

Artex ontwikkelde een volledige socialmediacampagne die de samenwerking op een speelse en herkenbare manier tot leven bracht. We combineerden:

  • video-animatie als opvallende teaser,
  • beeldadvertenties en carrousels voor storytelling en visuele herkenbaarheid,
  • een gerichte Meta-campagne op België én Brussels Airport,
  • een winactie waarbij Waltson Chips vier Brussels Airlines-reischeques van €50 weggaf, ideaal om interactie te stimuleren en organisch bereik te vergroten

 

Het resultaat

 

De campagne zorgde voor sterke zichtbaarheid en maakte van de samenwerking een herkenbaar merkmoment. Waltson Chips bereikte zowel fans op de grond als reizigers die de chips daadwerkelijk kunnen ontdekken aan boord.

 

Een krachtige socialmediacampagne die het merkverhaal versterkt, de community activeert én Waltson Chips positioneert als trots Belgisch merk dat letterlijk verder vliegt dan ooit.

29092025_Brusselsairlines_Waltson FR 01
29092025_Brusselsairlines_Waltson FR 02
29092025_Brusselsairlines_Waltson FR 03

Ook goesting in een sterke launchcampagne?

Ontdek andere projecten

   IVECO   

   Waltson Chips   

   Nine2Five